Introducció del concepte d'Educació per a Persones Adultes

L’educació s'entén com una activitat que pot donar suport al desenvolupament de la persona i de les societats de forma permanent. És per aquest motiu que es proposen metodologies, estratègies, recursos i s'estudien diferents edats i contexts per fer una educació coherent a cada situació de la vida més enllà del període d’escolarització inicial i del sistema educatiu. S'ha de tenir en compte totes les edats, tots els contextos i situacions per tal d'oferir a tothom les mateixes oportunitats d'educació.

Dins l'educació, veiem que es pot dividir en diferents característiques, com poden ser segons els models, la temporalitat, el reconeixement, l'espai, les organitzacions, la titularitat...

Dins dels models, l'educació la podem dividir en tres àmbits diferents:

  • Formal: metodologia més convencional
  • No formal: metodologies més obertes

  • Informal: d’entrada no té intencionalitat educativa, però si té conseqüència educativa.


Aquesta pot ser tant reglada (que segueix un model educatiu) com no reglada (que no segueix cap model).
Si ens centrem en la temporalitat, podríem dividir l'educació en intensiva, en alternança i en itineraris de diferents durades. I dins de l'espai, el classifiquem com: presencial, virtual, semipresencial i a distància.

I com s'ha dit, l'educació la podem classificar de moltes més maneres diferents, però en la que principalment ens centrarem en aquest blog és en l'Educació per a Persones Adultes, una educació que com hem dit prèviament és essencial tenir en compte per tal de desenvolupar l'aprenentatge de les persones al llarg de la seva vida i no només durant la seva infantesa i adolescència.

Per això, personalment penso que el fet de desenvolupar aquesta assignatura ens pot ajudar molt a prendre consciència de la importància d'aquesta educació per a persones adultes, crec que al llarg del semestre tocarem temes súper poc visibilitzats i essencials.

Comentaris