Caterina Lloret Carbó

Un cop llegit el llibre de Caterina Lloret Carbó m'ha semblat important fer una entrada per destacar una frase que diu ella que em sembla d'especial importància:

"Tener una edad o ser una edad"

Aquesta frase ens defineix com actualment la nostra societat té una gran categorització en l'edat de les persones la qual s'encasella cada edat amb amb una manera de fer. Aleshores això em fa plantejar, què passa si aquesta manera de fer no coincideix amb l'edat que s'ha categoritzat que s'hauria de fer? Què passa amb tot allò que és surt de la "normalitat"?

Per aquest motiu em sembla importantíssim plantejar-nos perquè es dona l'encasellament de l'edat i com hem de fer per "trencar" aquest pensament.

Personalment penso que per tal de deixar d'encasellar a les persones segons l'edat que tenen hem de fer una mirada molt més profunda i analitzar l'educació actual per tal de veure quins valors es transmeten i d'aquesta manera serà molt més fàcil intentar-los canviar.

Com hem vist al llarg de l'assignatura, ser adult no significa haver de tenir feina estable, família... Així és com s'encasella actualment a l'adultesa, però com hem vist, els adults també tenen dret a educació i hi ha molta necessitat d'aquesta. Si ho relacionem amb l'assignatura, aquest encasellament l'únic que fa és invisibilitzar la necessitat que tenen els adults d'educació, i crea una gran manca de coneixement la qual és necessari canviar.

És per aquest motiu que he volgut fer aquesta entrada, perquè aquesta frase em dona molt a pensar i crec que té especial relació amb tot el que hem anat parlant al llarg de l'assignatura.




Comentaris